jueves, 3 de febrero de 2011

Avui toca, classe de castellà

Una de les moltes activitats que fa la Conchita és anar a l’escola d’adults. El seu horari és tots els dies de 12 a 13.30 h, com si no tingues res més a fer. Per ella és molt important anar, perquè segons el que em va explicar ella sap llegir però l’ortografia no ho porta molt bé. S’ho pren amb serietat i per això mai es perd una classe. Encara que aquesta setmana han faltat alguns professors i no han pogut fer tots els dies.

El primer dia que la vaig acompanyar, resulta que no venia la professora. I la Conchita amb el seu caràcter i personalitat es va queixar perquè ningú l’havia avisada. Però a banda d’això, pel projecte no va ser un viatge debades perquè vaig poder conèixer a tots els seus companys: uns de més tímids y uns altres de més curiosos... però tots amb la mateixa motivació. Vam posposar la sessió de fotos per l’endemà.

Entrem a la classe i noto que tothom ja té el seu lloc assignat, preferit i que se sent còmode. Comença la classe! He de ser sincera en què els primers 30 minuts, tant la professora com els alumnes estaven un mica pendents de les fotos que feia. La Conchita no parava de mirar-me i somriure per la càmera. Però després, tot es va convertir en un ambient molt distès i la Conchita estava molt atenta, aportava opinions i inclòs a vegades hi havia discussions amb el seu company sobre temes diversos.

Entre les lliçons de: cóm preparar una paella?, cóm fer una llista de la compra?, reorganitzar les paraules d’una frase... la cosa prometia. La Conchita ajudava a la seva amiga, que es seia al seu costat, amb un exercici i li justificava les coses molt entregada. Es posa nerviosa. No hi ha remei.

Era l’hora de plegar. La Conchita va agafar la seva motxilla i es va acomiadar. Com qualsevol alumne (tingui l’edat que tingui) se’n van anar cames ajudeu-m’hi . Ràpid. Però una cosa que em va dir la professora era que feia goig treballar amb persones amb aquesta actitud.

Ja ens explicarà la Conchita cóm acabarà aquest curs de castellà.

No hay comentarios:

Publicar un comentario